درمان ریزش مو

آیا موهای شما در سنین پایین دچار ریزش مو شده ؟ آیا علت ریزش مو خود را نمی دانید ؟ آیا هر راهی برای درمان ریزش مو استفاده می کنید ولی نتیجه نگرفته اید ؟ در ادامه مطلب صحبت های دکتر سارا لطفی در رابطه با صفر تا صد درمان ریزش مو را مطالعه کنید .

علت ریزش مو

یکی از شایع ترین دلایل مراجعه بیماران به متخصص پوست ، ریزش مو های سر می باشد . ریزش مو موجب نگرانی و استرس در بین افراد می شود و همه نگران از دست دادن موهای خود می شوند .گاهی ممکن است شکایت در بین بیماران متفاوت باشد ، به طور مثال بیماری با موهای سالم و پر حجم از ریزش اندک موی خود شکایت دارد و گاهی نیز موهای بیمار به شدت کم شده و حتی بدون معاینه و از دور کم حجم شدن موهای بیمار قابل مشاهده می باشد ولی بیمار شکایت چندانی ندارد .

در واقع می توان گفت علت مراجعه بیماران در درمان ریزش مو بیشتر به تغییر در سبک ریزش مو آنها مربوط می شود . تغییر

معاینه قبل از درمان ریزش مو

در ابتدا پزشک برای بررسی ریزش مو چند سوال از بیمار خود در رابطه با اینکه آیا ریزش مو شما نسبت به گذشته تغییر  نموده و افزایش داشته و یا خیر ؟؟؟ آیا تغییر ی در حجم موهای حود مشاهده می کنید ؟ و سوالاتی که از خانم ها پرسیده می شود مانند اینکه آیا تعداد دور استفاده از کش موی خود افزایش یافته یا خیر ؟ آیا سایز کلیپس سر خود کوپک تر شده است ؟

با این سوالات متخصص پوست ، مو زیبایی می تواند پی ببرد که آیا ریزش مو  شما عادی می باشد یا خیر?

دکتر سارا لطفی ، متخصص پوست ، مو زیبایی در زمینه درمان ریزش مو اظهار دارد : که نگران ریزش موهای خود نباشید در اغلب اوقات این ریزش ها طبیعی می باشد . در صورت وجود مشکل ، روش های متفاوتی برای درمان ریزش مو ارائه می دهد . برای دریافت مشاوره و راهنمایی می توانید با شماره های 021225793050212257933802122579307093069077977 تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

میزان ریزش مو طبیعی

نکات مهم دیگری در رابطه با ریزش مو از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد که باید به آنها توجه داشت مانند اینکه باید بدانیم ریزش مو یک امر طبیعی می باشد و هر انسانی روزانه یک تعداد مو از دست می دهد و در واقع به علت فعالیت در کارخانه مو سازی ، موهای ریخته شده جایگزین می شود و چون این چرخه ادامه دارد ریزش طبیعی موها عادی بوده و ممکن است اگر به تعداد نرمال صورت بگیرد اصلا بیمار این ریزش مو را احساس نکند .

این موهایی که روزانه به طور طبیعی از دست می دهیم در واقع موهای مرده و از بین رفته در اثر ریزش مو جدا شده و موهای جدید جایگزین می شود .

تعداد مو در افراد مختلف متفاوت می باشد و همیشه از دست دادن تعداد زیادی از مو ها نگران کننده نمی باشد و به معنای کچل شدن موها نمی باشد .

علت ریزش مو

یکی از مسائلی که برای بیماران ریزش مو بسیار نگران کننده است ، ریزش شدید و ناگهانی موهای آنها می باشد . باید توجه کنید که ریزش مو ممکن است دوره ای باشد و با توجه به عواملی تغییر کند .

استرس و اضطراب : عواملی چون ناراحتی و استرس فراوان در ریز مو تاثیر بسیاری دارد و موجب می شود بیمار در دوره ای دچار ریزش مو شدید شود .

تغذیه : یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو کم بودن ویتامین مورد نیاز در تغذیه و یا تغییر ناگهانی رژیم غذایی می باشد . بنابراین افرادی که رژیم های سخت می گیرند به علت اینکه ویتامین موجود در غذای آنها کم می باشد و یا بدن آنها هنور به آن رژیم غذایی عادت نکرده است دچار کم شدن حجم مو یا همان ریزش مو می شوند .

درمان ریزش مو2

جراحی : یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در حجم موها انجام عمل های جراحی می باشد .

موارد ذکر شده قابل برگشت می باشد و نگران کننده نیست .  زیر در این دوره موها دچار شوک شده اند و ریزش پیدا کرده اند . با گذشت زمان به حالت اولیه خود باز می گردند .

جلوگیری از ریزش مو

یکی از نکات مهم و قابل توجه در ریزش مو این است که اگر از حالت طبیعی خارج شود ، باید ابتدا علت ریزش مو شناسایی گردد .

• بستن مو به صورت محکم باعث ریزش مومی شود .
  • استفاده از مواد غذایی حاوی پروتئین بسیار مهم می باشد .
  • از استرس و نگرانی های روحی دوری کنید .

درمان ریزش مو

اصلا نگران نباشید برای درمان ریزش مو ، روش و داروهای بسیاری وجود دارد با توجه به نوع علت ریزش مو بیمار ، متخصص پوست ، مو و زیبایی بهترین نکات برای درمان ریزش مو شما در نظر می کیرد .

برخی مقالات دکتر سارا لطفی

تزریق ژل