دکتر سارا لطفی » مقالات » رفع چروک گردن با بوتاکس
۴ دقیقه
رفع خطوط گردن با بوتاکس

رفع چروک گردن با بوتاکس

آنچه می خوانید...

آیا رفع خطوط گردن با بوتاکس موثر خواهد بود؟ در ادمه به توضیح بیشتر این روش می پردازیم.

چین و چروک و خطوط گردن

چروک های روی گردن، نوارهای پلاسمایی عمودی هستند که در حالت استراحت در گردن مشاهده می گردند و در هنگام سفت کردن گردن و باز کردن دهان با زور ، تشدید می گردند . از تزریق بوتاکس ( نورونوکسین) در بیماران جوانی که هنوز کاندید جراحی نیستند یا در افراد مسنی که کاندید مناسبی برای جراحی نمی باشند، استفاده می گردد. همچنین در عود نوارهای گردنی پس از جراحی، نیز بکار می رود .

یک کاربرد دیگر آن در بیمارانی است که تحت درمان رفع چربی های ناحیه گردن و غبغب قرار گرفته اند و در نتیجه نوارهای دور گردن آن ها بارزتر شده است .

رفع خطوط گردن با بوتاکس

عضله پلاتیسما یک عضله سطحی نازک است که منشا آن از ترقوه و قسمتهای فوقانی قفسه سینه می باشد و به سیستم عضلانی آپونوروزی سطحی پوست بخش تحتانی صورت، عضلات صورت و مندیبل متصل می شود . گر چه در افراد جوانتر این عضله یک صفحه یکپارچه را تشکیل می دهد اما در افراد مسن تر از مرکز دچار جدا شدگی الیاف گریده و نوارهایی را تشکیل می دهد . نوارهای پلاتیسمایی ( چروک ها عمودی در ناحیه گردن) در افراد با گردن لاغر، پوست نازک و چربی زیر پوستی اندک بارزتر است.تشخیص دقیق محل آن به عهده بهترین متخصص پوست در تهران  می باشد .

تکنیک تزریق بوتاکس

درخواست از بیمار مبنی بر سفت کردن گردن اغلب باعث بارزتر شدن نوارهای گردنی شده و تزریق را آسانترمی کند . از بیمار بخواهید که صاف بایستد و سپس در حالی که چانه را در صفحه افقی بالا نگه می دارد ، اندکی به جلو خم شود . در حالتی که عضله پلاتیسما در انقباض کامل است لبه عضله را با دو انگشت بگیرید و تزریق را انجام دهید . سوزن به شکل عمقی به موازات الیاف وارد عضله می شود . در حدود 3-5 BU در هر محل تزریق و در مجموع حدود 15 – 35 BU در هر نوار، تزریق می گردد. حدودا 3 تزریق در طول هر نوار با فواصل 2 تا 5/1 سانتیمتری صورت می گیرد. در هنگام انقباض کامل ممکن است نوارهای دیگری در خارج دیده شوند که آن ها هم به روش مشابه تحت تزریق قرار می گیرند .

البته ممکن است نیاز به تعداد واحد کمتری داشته باشند . تزریق ها را از زاویه گردنی چانه ای آغاز کرده و به سمت پایین حرکت می شود. فاصله 2 تا 5/2 سانتیمتر از لبه استخوان مندیبل را حفظ کنید تا سایر عضلات چهره ، تحت تاثیر قرار نگیرند .

احتیاطات در تزریق بوتاکس

درمان بیش از حد این ناحیه ممکن است عضلات بلع را تحت تاثیر قرار دهد . احتمال کبودی وجود دارد که موقتی می باشد .

دکتر سارا لطفی متخصص پوست و مو، پس از بررسی شرایط پوست بیمار و نوع عارضه به درمان مشکلات پوستی افراد می پردازد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 02122579338 – 02122579307 – 093069077977 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر سارا لطفی راجعه کنید .

 

عوارض تزریق بوتاکس

  • بیماران با گردن بزرگ ممکن است کاندید مناسبی برای این درمان نباشند چرا که نتایج تزریق امکان دارد بارز نباشد و ابتدا باید چربی ها تخلیه گردند .
  • تزریق بیش از حد از این ناحیه ممکن است منجر به اختلال در بلع یا صحبت کردن گردد.

نکات کلیدی تزریق

گرچه در برخی افراد این روش بسیار موثر است اما گاهی نتایج موقت بوده و امکان دارد نیاز به دوزهای بالاتر باشد. جهت دستیابی به بهترین نتایج در گردن این روش می بایست با تزریق در غده زیرچانه ای ترکیب گردد. افرادی که کاندیدای جراحی هستند می بایست جهت جراحی لیفت گردن و بخش تحتانی صورت ارجاع گردند .

دکتر سارا لطفی

دكتر سارا لطفى متخصص پوست، مو، زيبايى و ليزر و عضو انجمن متخصصين پوست ايران در سال ٩٠ بعد از گذراندن ٤ سال دوره دستيارى در دانشگاه علوم پزشكى شهيد بهشتى تهران با نمره ممتاز و كسب رتبه اول بورد شفاهى فارغ التحصيل شده و موفق به اخذ مدرك بورد تخصصى پوست، مو و ليزر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *