دکتر سارا لطفی » تزریق چربی » تزریق چربی به صورت؛ مراحل، انواع و مزایای آن
۱۰ دقیقه
تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت؛ مراحل، انواع و مزایای آن

آنچه می خوانید...

تزریق چربی به صورت یک تکنیک جراحی زیبایی رایج و پرکاربرد است که برای بازگرداندن حجم از دست رفته در قسمت های مختلف بدن استفاده می شود. با بالا رفتن سن ، قسمت های خاصی از بدن مانند سینه، باسن و صورت تمایل به کاهش حجم دارند. بااین‌حال، پیشرفت‌های علم، به‌ویژه در سلامت و زیبایی، منجر به توسعه روش‌های جدیدی برای افزایش ظاهر و تناسب اندام های مختلف شده است.

نتایج این روش کاملا وابسته به کسی هست که این تکنیک را استفاده می کند. لذا بهتر است برای انجام تزریق چربی در صورت حتما به متخصص پوست مراجعه شود. در صورتی که تکنیک های علمی در حین تزریق به درستی رعایت شود. قطعا نتایج دراز مدت به همراه دارد و در این صورت نیاز به تزریق چربی مجدد نیست.با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا درباره تزریق چربی به صورت، فواید، مراحل انجام و نتایج حاصل از آن صحبت کنیم.

00:24
truncate dir-rtl

فیلم تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت یک عمل زیبایی است که شامل استخراج چربی از بدن و تزریق آن به نواحی خاصی از صورت است تا با پرکردن چین و چروک و جوانسازی پوست ظاهر آن را بهتر کند. چربی معمولاً از نواحی مانند ران، پهلو یا شکم قبل از تزریق به نواحی موردنظر صورت گرفته می‌شود.

اگر از مشکلات یا ناهنجاری یا چین و چروک صورت رنج می برید و مایل به تزریق بوتاکس نیستید، ترزیق چربی در صورت بهترین گزینه برای شما می تواند باشد؛ زیرا تزریق چربی یک فیلر طبیعی از بدن خود فرد بوده و هیچ گونه عارضه و خطری را برای فرد ندارد. همچنین تزریق چربی در جای جوش و زخم و سایر ناهنجاری های صورت نیز انجام می گیرد و آنها را به کلی از بین می برد.

این درمان یک روش ایمن و طولانی مدت است که کمترین عوارض را دارد. با پیروی از مراقبت‌های پس از آن، مانند کنترل تورم، افراد می‌توانند از این روش برای کاهش چین و چروک و پر کردن فرورفتگی‌های صورت استفاده کنند.

نمونه تزریق چربی به صورت را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

انواع تکنیک‌‌های تزریق چربی در صورت

تکنیک تزریق چربی به صورت

تزریق چربی صورت می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود و مناسب‌ترین روش به شرایط و ترجیحات هر بیمار و همچنین تخصص پزشک بستگی دارد. برای تعیین روش مناسب، ارزیابی کامل ساختار صورت، حجم موردنظر، وضعیت پوست و نیازهای بیمار ضروری است. از بی‌حسی موضعی می‌توان برای تزریق چربی به صورت استفاده کرد که در آن چربی تصفیه شده از سایر قسمت های بدن به صورت تزریق می‌شود. این روش کم تهاجمی است و هدف آن بازگرداندن حجم و جوانی صورت است. روش دیگر، تزریق چربی صورت می تواند تحت بیهوشی عمومی انجام شود، جایی که چربی تصفیه شده پس از یک عمل جراحی کوچک به صورت تزریق می‌شود.

به‌طورکلی دو روش مهم برای تزریق چربی وجود دارند که در زیر آورده شده‌اند:

  • نانوفتینگ

روش نانو چربی مانند لیپوفیلینگ است، اما به جای تزریق چربی معمولی، چربی تصفیه شده به زیر پوست تزریق می‌شود. این روش برای ترمیم عیوب و خطوط کوچک روی صورت به روشی کم تهاجمی استفاده می‌شود.

  • لیپوفیلینگ

این تکنیک شامل برداشتن چربی از نواحی مختلف بدن، تصفیه آن و سپس تزریق آن به زیر پوست است. این یک روش کم تهاجمی و طبیعی برای افزایش حجم و جوانی صورت است.

مراحل تزریق چربی به صورت

مراحل تزریق چربی به صورت

در ابتدا چربی از بدن شخص با سوزن بسیار باریک کشیده می شود (ساکشن) و سپس در جای مناسب صورت مثل لب ها، پیشانی، گونه ها و… تزریق می شود. معمولا سعی می شود که ساکشن و تزریق چربی در یک جلسه انجام شود. اما در برخی مواقع مقدار چربی تزریقی زیاد است به گونه ای که ممکن است دو جلسه طول بکشد. تزریق چربی با مواد کاملا بهداشتی و ضد عفونی و در اتاق عمل و با احتیاط فراوان انجام می شود. طریقه تزریق چربی به صورت نزدیک یک ساعت طول می کشد.

در ادامه به نحوه تزریق چربی به صورت می‌پردازیم.

استخراج چربی

در این مرحله، پزشک چربی اضافی را از نواحی مختلف بدن مانند شکم، پهلوها و پاها خارج می کند. به طور معمول، لیپوساکشن برای این منظور استفاده می شود.

سانتریفیوژ کردن چربی

در این فرآیند چربی و خون اضافی از سلول های بنیادی جدا می شود. سپس از سلول های بنیادی و سلول های چربی برای رفع فرورفتگی های صورت، کاهش چین و چروک و حجم دادن به نواحی تحت درمان استفاده می‌شود و در نتیجه ظاهری جوان‌تر می‌شود.

تزریق کردن چربی

در طی این مرحله، نواحی مورد نظر برای تزریق چربی به صورت آماده می‌شوند. پزشک از سرنگ تخصصی برای وارد کردن چربی به قسمت های مورد نظر استفاده می‌کند. با قراردادن چربی در لایه های زیرین پوست به صورت خطی، شبکه ای از این خطوط در لایه مورد نظر تشکیل می‌شود.

ترمیم

پس از تزریق چربی به صورت، نواحی تزریق شده ممکن است دچار تورم و حساسیت جزئی شوند. پزشک شما مراقبت ها و راهنمایی های لازم را برای کمک به بهبودی شما دراسرع‌وقت ارائه می‌دهد.

فواید تزریق چربی به صورت

فواید تزریق چربی به صورت

فرایند تزریق چربی به صورت شامل برداشتن چربی از یک ناحیه از بدن و انتقال آن به قسمت‌های خاصی از صورت است که در نتیجه ظاهری یکدست و جوان‌تر به وجود میاورد. این روش توسط پزشک و متخصص پوست و مو انجام می‌شود که طبق اصول خاصی چربی را بادقت تزریق می‌کند و دارای مزایای بسیاری است که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • این روش در واقع روشی طبیعی است که باعث شده نسبت به تزریق ژل طرفداران بیشتری داشته باشد.
  • تزریق چربی به صورت کم خطر است و به نوعی می توان گفت در صورتی که تحت نظر متخصص پوست صورت بگیرد، خطری وجود نخواهد داشت.
  • واکنش و اعلائم احتمالی بعد از تزریق چربی به شدت کمتر از سایر روش ها می باشد. زیرا چربی از بافت های خود بدن تهیه می شود و با بدن شخص سازگاری دارند.
  • ماندگاری تزریق چربی به صورت از سایر مزیت های استفاده از این روش است.

چه افرادی مناسب تزریق چربی به صورت هستند؟

برای تزریق چربی محدودیتی وجود ندارد و اگر شما شخصی هستید که به زیبایی خود اهمیت می دهید، می توانید این تزریق را انجام دهید؛ به شرط اینکه در شرایط جسمانی مناسبی به سر ببرید و از سلامت کافی برخوردار باشید. در برخی از افراد نیز به دلایل مهمی که به سلامت آن ها مربوط می شود تزریق چربی ممنوع است.

در ادامه به برخی از مهم تریین ممنوعیت های تزریق چربی اشاره می کنیم؛ توجه داشته باشید که اگر در این شرایط قرار دارید: بهترین کار این است که قبل از انجام هر اقدامی با بهترین متخصص پوست در تهران مشورت کنید. برخی از افرادی که نمی توانند تزریق چربی به صورت را انجام دهند، عبارت اند از:

  • افرادی که انتظارات واقع بینانه ای از تزریق چربی ندارند و انتظار معجزه دارند.
  • افرادی که به بیماری های مختلفی مبتلا هستند، باید متخصص را در جریان قرار دهند.
  • افرادی که دارو مصرف می کنند .
  • افرادی که از ضعف سیستم ایمنی بدن رنج می برند.

بیشتر بخوانید: هزینه تزریق چربی به صورت

فیلمی از تزریق چربی به صورت توسط دکتر سارا لطفی:

00:15
truncate dir-rtl

جوانسازی و فرمدهی صورت با تزریق چربی

نواحی تزریق چربی در صورت

از جمله نواحی که می توان تزریق چربی صورت را انجام داد عبارت‌اند از :

  • پیشانی
  • ابرو ها
  • گودی پشت چشم
  • در ناحیه شقیقه ها
  • برجسته سازی گونه ها
  • فرورفتگی در زیر چشم
  • زاویه فک
  • فرورفتگی ها دو طرف چانه
  • برجسته سازی لب ها
  • برطرف کردن خطوط خنده
  • پروتز چانه

دلایل استفاده از تزریق چربی در صورت

برای تزریق چربی به صورت هر فرد دلایل مختلفی وجود دارند که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • پر کردن چین و چروک صورت ناشی از پیری
  • پر کردن مشکلات و ناهنجاری های ژنتیکی و مادر زادی در صورت
  • پر کردن قسمت هایی از صورت که به دلیل ساکشن چربی سابق دفرمه شده است.

دقت شود اگر چربی موجود در بدن کافی نباشد پیشنهاد می شود قبل از عمل شخص چند کیلو افزایش وزن داشته باشد، تا بتوان چربی ها را ساکشن کرده و به صورت تزریق نمود. بعد از تزریق چربی فقط 70 الی 40 درصد از چربی داخل صورت می ماند و مابقی آن جذب می شود که این امر بسته به ماهیت بدن خود شخص می باشد.

سخن آخر

صورت یکی از اجزایی است که پیری سریع‌تر به سراغ آن می‌رود، زیرا  با افزایش سن تمایل به از دست دادن چربی طبیعی  و ایجاد چین و چروک را دارد. بااین‌حال، از دست دادن چربی در صورت می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی و مشکل در ذخیره چربی حتی با افزایش وزن نیز رخ دهد. تزریق چربی به صورت از بهترین روش‌ها برای شادابی صورت است.

سوالات متداول تزریق چربی به صورت

دکتر سارا لطفی

دكتر سارا لطفى متخصص پوست، مو، زيبايى و ليزر و عضو انجمن متخصصين پوست ايران در سال ٩٠ بعد از گذراندن ٤ سال دوره دستيارى در دانشگاه علوم پزشكى شهيد بهشتى تهران با نمره ممتاز و كسب رتبه اول بورد شفاهى فارغ التحصيل شده و موفق به اخذ مدرك بورد تخصصى پوست، مو و ليزر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *